تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 - ساعت : 18:52

کد مطلب: 34475 چاپ به اشتراگ گذاشتن

اگر در موضوع "پدیده" دقت می‌شد، 130 هزار نفر گرفتار نمی‌شدند

مازندشورا: شهردارآنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: اگر در پدیده، دقت‌های لازم اعمال می شد اکنون 130 هزار نفر گرفتار نمی‌شدند.

مازندشورا:علی‌رضا رشیدیان، امروز، 22 مهرماه، در نشست شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه «پایبندی به قوانین شهرسازی بسیار مهم است»، اظهار کرد: باید در نظارت بر ساخت‌وسازها و صدور پروانه‌ در شهرداری دقت بیشتری شود. یک غفلت و سهل‌انگاری در شهرداری ممکن است سنگی را در چاه بیندازد که صد عاقل نتوانند آن را در آورند. اگر در پدیده، دقت‌های لازم اعمال می شد اکنون 130 هزار نفر گرفتار نمی‌شدند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها نباید برای منافع کوتاه‌مدت خود، منافع بلندمدت شهر را به خطر بیندازند و باید نسبت به قوانین و ضوابط دقت لازم را داشته باشند که خود و مردم را در آینده دچار مشکل نکنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: شهرداری باید در حوزه مدیریت شهری خود ساکن باشد. شهردار متردد و پروازی به هیچ‌وجه مناسب نیست. شهرداران باید در حوزه منطقه فعالیتشان ثابت باشند. 

رشیدیان با اشاره به اینکه «توجه‌نکردن به انطباق درآمد با هزینه‌، مشکلات جدی‌ای را در توسعه شهرداری‌ها به‌وجود آورده است»، گفت: درآمد شهرداری‌ها با هزینه آن‌ها منطبق نیست و برخی از شهرداری‌ها می‌خواهند حقوق پرسنل شهرداری را از دولت تخصیص دهیم؛ این نشان‌دهنده این است که توسعه و ساختار شهرداری با درآمد شهرداری انطباق ندارد و آن را با مشکل مواجه می‌کند. 

وی افزود: مسلماً باید به فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بهره‌گیری از زمین‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی شهرها توجه کنیم؛ همچنین از هرگونه توسعه شهرداری بدون پیش‌بینی هزینه‌ها خودداری کنیم. شهرداری‌ها باید ظرفیت‌های درآمدی را مطالعه و به صورت مناسب اداره کند و مقدار زیادی از هزینه‌ها را از همین طرح‌ها تهیه کند.

رشیدیان عنوان کرد: از موارد مهمی که در شهرداری‌ها باید به آن توجه شود، عدالت توزیعی در تامین امکانات شهری، زیباسازی شهرها، رسیدن به کیفیت فضای شهری و مبلمان شهری است. باید عدالت توزیعی برای تمام کودکان استان یکسان باشد. در تمام نقاط استان، کودکان باید خدمات پارکی برابر داشته باشند. ممکن است نتوانیم اندازه پارک‌ها را در شهرهای کوچک وسعت ببخشیم، اما باید امکانات را در همان سطح ارایه دهیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه «در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هستیم»، بیان کرد: برخی سیاست‌های اقتصادی به امور شهرداری برمی‌گردد. شهرداری‌ها باید به خدمات سلامت عمومی، زیبایی و مبلمان شهری به آن توجه داشته باشند و اصول مهم و خدمات را توأم با عزت و شأن شهرداری خراسان رضوی اجرا سازند؛ در این رابطه باید تبادل منطقه‌ای و عدالت در خدمات شهرداری انجام شود. 

وی با بیان اینکه «باید جمعیت روستا را حفظ کنیم»، گفت: بزرگ‌شدن شهرها به معنای کوچک‌شدن و حصر روستاهاست. باید جهت پیشگیری از مهاجرت، سیاست‌های ترغیب و تشویق سکنه‌ روستاها را اجرا و به زیربنا و روبنای روستاها توجه کنیم. باید جهت پیشگیری مهاجرت‌ها، ساکنان شهرهای بزرگ هزینه زندگی و خدماتی را که دریافت می‌کنند را به صورت معقول تامین کنند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: خراسان رضوی استانی بر روی گسل است و باید در این زمینه ظرفیت‌های لازم پیش‌بینی شود. باید به حفظ بناهای تاریخی بپردازیم، زیرا به جذب گردشگر کمک می‌کند. همچنین باید به گسترش ظرفیت‌سازی فضای سبز توجه داشته باشیم؛ همچنین با توجه به بحران آب باید به جداسازی آب شرب و فضای سبز اقدام شود.

وی با بیان اینکه «باید به جلوگیری از حاشیه‌نشینی دقت داشته باشیم»، افزود:  گاهی شهرداری‌ها نگاه به حاشیه شهر ندارند و ساخت‌وسازهایی که انجام می‌شود عملاً مشکلات شهرداری‌ها را در آینده زیاد خواهد کرد. باید به مجوزدهی در ساخت‌وسازها نیز نظارت بیشتری شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید به بخش عمومی و ترددهای شهری نیز دقت داشته باشیم. پس از دفاع مقدس، تلفات تصادفات نیز برابر با تلفات هشت سال جنگ تحمیلی بوده است و رفته‌رفته آمار آن بیشتر می‌شود. جان انسان‌ها از مواردی است که باید در آن دقت کافی شود. باید حمل‌ونقل ایمن، شهرهای قانونی و خودروهای استاندار و در شأن مردم برای پیشگیری از آمار تصادفات درنظر گرفته شود.

رشیدیان خاطرنشان کرد: توسعه شهری باید به نحوی باشد که منطبق با فرهنگ دینی ما باشد. شهر با معماری شلخته، هویتش را از دست می‌دهد. در طراحی شهری باید به سمت استانداردسازی برون‌شهری پیش برویم.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #شهرداری #شهرداری‌ها #خراسان #اینکه #رشیدیان #توسعه #باشند #خدمات #استاندار #استان #شهرهای #درآمد #ظرفیت‌های #عدالت #پیشگیری #همچنین #شهرها #مبلمان #امکانات #توزیعی #تصادفات #تامین #تلفات #باشیم #عمومی #خاطرنشان #سیاست‌های #هزینه‌ها #روستاها #برابر #کودکان #منطبق #بیشتری #منافع #آینده #ساخت‌وسازها #نظارت #گرفتار #نمی‌شدند #قوانین #مناسب #اشاره #می‌کند #افزود #اقتصادی #پدیده #هزینه #انطباق #مشکلات #پیش‌بینی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : اگر در موضوع "پدیده" دقت می‌شد، 130 هزار نفر گرفتار نمی‌شدند

*

*


X https://sport45.site/